2019/2020
"Ozoboty do roboty"- programowanie w kl. I-II, innowacja programowa mojego autorstwa
Informacje dotyczące innowacji |
|
Cele innowacji pedagogicznej |
1. Rozwijanie logicznego myślenia, postępowanie wg wyznaczonego algorytmu. 2. Rozbudzanie kreatywności, wspólne szukanie rozwiązań. 3. Pokazanie sposobu na ciekawą zabawę i atrakcyjne spędzania wolnego czasu.
|
Opis innowacji |
"Ozoboty do roboty" - programowanie w kl I-II to innowacja programowa realizowana w ramach zajęć informatycznych. Uczniowie będą poznawali robota Ozobota, będą uczyli się kalibracji robota, będą poznawali kody za pomocą, których robot będzie poruszał się po wyznaczonej trasie
|
Na czym polega nowatorstwo |
Nowatorstwo polega na umiejętności programowania z użyciem robota Ozobota.
|
Spodziewane efekty |
Uczniowie potrafią zaprogramować Ozobota, który pokona trasę zgodnie z podanym algorytmem.
|
Sposoby ewaluacji |
Pokaz swoich programistycznych dokonań rodzicom na specjalnie zorganizowanym spotkaniu. Wspólna zabawa z rodzicami.
|
2018/2019
"Językowe improwizacje" to kolejna innowacja (tym razem metodyczna) mojego autorstwa.
Informacje dotyczące innowacji |
|
Cele innowacji pedagogicznej |
|
Opis innowacji |
Językowe improwizacje to innowacja metodyczna realizowana na zajęciach koła czytelniczego. Uczniowie będą poznawali bajki, wiersze polskich autorów a następnie improwizując tekst będą tworzyć własne inscenizacje. Podczas inscenizacji wykorzystamy gotowe rekwizyty lub inne wykonane przez dzieci. Uczniowie zaprezentują swoje umiejętności młodszym kolegom z kl. I i 0.
|
Na czym polega nowatorstwo |
Nowatorstwo metody polega na umiejętności improwizacji słowem i gestem wysłuchanego tekstu.
|
Spodziewane efekty |
Metoda pozwoli na rozwijanie słownika czynnego dziecka, nauczy poprawnego konstruowania zdań poprawnie pod względem gramatycznym i fleksyjnym. Poprzez zabawę uczniowie zdobędą umiejętność zamykania myśli w granicach zdania. Nauczą się zgodnego współdziałania w grupie.
|
Sposoby ewaluacji |
Improwizacje językowe na podstawie bajek i utworów wierszowanych. Występ przed młodszą publicznością.
|
Rok 2017/2018
Miło mi Państwa poinformować, iż Kuratorium Oświaty w Białymstoku zatwierdziło do realizacji innowację programową mego autorstwa pt. " Programowanie w kl. I-III". Nowatorstwo programowe polega na wprowadzeniu dodatkowych treści z zakresu programowania. Zajęcia odbywają się w piątek.
Innowacja pedagogiczna RE.5361.35.2017
Nauka programowania w kl. I – III Szkoły Podstawowej w Złotorii
Autor: Iwona Roszkowska
Uczeń:
W zakresie programowania w Scratch:
W zakresie programowania w Kodu Game Lab:
Liczba godzin na poszczególne zagadnienia uzależniona jest od możliwości i potrzeb dzieci.