1. Dzień Ziemniaka.
2. Ogólnopolski Dzień Głośnego Czytania.
3. Sprzątanie Świata.
4. Innowacja- Programujemy Ozoboty.
5. Realizacja projektu "Lekturki spod chmurki".
6. Basen.
7. Koncert Filharmonii.
Zapraszam do albumu fotograficznego.
CODEWEEK w październiku
Europejski Tydzień Kodowania to oddolna inicjatywa, w ramach której świętujemy kreatywność, rozwiązywanie problemów i współpracę poprzez programowanie i inne działania związane z technologią. Główną ideą stojącą za wydarzeniem jest promowanie programowania poprzez pokazywanie dzieciom, młodzieży i dorosłym sposobów na realizację pomysłów przy pomocy kodu, rozwiewanie wątpliwości i mitów otaczających te umiejętności oraz zmotywowanie do wspólnej nauki. Uczniowie naszej szkoły już po raz kolejny biorą udział w takim wydarzeniu. W tym roku zaczęliśmy od najmłodszych. Klasa 0 i kl. I-III programowały trasę dla Ozobota, szukały algorytmu w życiu codziennym. Uczniowie kl. IV tworzyli gry w znanym im Scratchu. Wszystkie działania zgłosiliśmy na specjalnie przygotowanej platformie i staliśmy się Ambasadorami Europejskiego Tygodnia Kodowania w naszym kraju. Za udział w tej inicjatywie uczniowie otrzymają certyfikaty potwierdające ich umiejętności.
Listopad, grudzień 2019r.
Udział w Ogólnopolskim projekcie "Uczymy dzieci programować"
W tym roku w trosce o bezpieczeństwo dzieci zorganizowałam w naszej klasie kurs pierwszej pomocy. Uczniowie nauczyli się w jaki sposób udzielić pomocy, jak wezwać pogotowie, w jaki sposób ułożyć poszkodowanego w pozycji bocznej, jak przeprowdzić resuscytację krążeniowo- oddechową. Forma warsztatowa, pomoce dydaktyczne w postaci fantomów sprzyjały zdobywaniu umiejętności.
12.03.2018r. w naszej klasie gościliśmy niezwykłych gości. Maria Curie Skłodowska, Ignacy Łukasiewicz, wynalazca mikrofalówki to tylko niektórzy z nich. Dziękuję rodzicom za przygotowanie przebrania dzieciom i zaangażowania się w realizację projektu- "Wynalazcy".
Zapraszam do albumu fotograficznego.
Uczniowie klasy 1 i 2 założyli wiosenny ogródek w swojej klasie. Posieliśmy rzeżuchę, posadziliśmy cebulki i fasolę. Każde dziecko zobowiązało się do dbania o swoją roślinkę. Prowadzimy obserwacje i dzielimy się nimi na forum klasy. Najważniejsze, że "parapetowy ogródek" wzbogaca kanapki dzieci. Uczniowie bardzo chętne jedzą rzeżuchę i szczypiorek. Grunt to zdrowe odżywianie, uczymy się zdrowego stylu życia od najmlodszych lat.
Każde dziecko może przygotować fragment tekstu z dialogiem i zaprezentować swoje umiejętności na forum szkoły. Do konkursu zgłosiły się: Alicja Mieńko, Wiktoria Czyżewska, Gabriela Pogorzelska, Maja Zembko. Zapraszam także pozostałe dzieci z klasy.
Gratuluję zwycięzcom konkursu:
Mistrz czytania- Alicja Mieńko kl. II
Wicemistrz czytania- Gabriela Pogorzelska kl. II
III miejsce w konkursie plastycznym "Poznałem go dzieki książce"- Maja Zembko kl. II
Uczniowie klasy II zaczynają programować. Kodu Game Lab to ciekawa aplikacja pozwalająca tworzyć własne gry komputerowe.To początek przygody z programowaniem.
W swojej długoletniej pracy pedagogicznej zauważam u dzieci coraz większe trudności z poprawną wymową. Dzieci mają problem nie tylko z prawidłową artykulacją głosek, ale także z wypowiadaniem się w formie zdań poprawnych pod względem gramatycznym i fleksyjnym. Zauważyłam, że metoda improwizacji teatralnych pobudza i zachęca uczniów do swobodnego wyrażania swoich myśli, wzbogaca słownictwo, a emocje, jakie temu towarzyszą jeszcze bardziej wpływają na sukces dziecka.
To była wspaniała nauka poprzez zabawę. Konstruowanie wg instrukcji i własnych pomysłów wymagało dużego zaangażowania i skupienia. Zobacz w albumie jak radziły sobie dzieci z tym zadaniem.
Jak bawiliśmy się w mikołajkowy dzień?- zobacz w albumie foto.
Dziękuję rodzicom, którzy zajęli się organizacją niespodzianek. Dzieci były bardzo zadowolone z upominków.
W ramach akcji "Cała Polska czyta dzieciom" przenieśliśmy się w bajkową krainę. Pomysły dzieci i ich rodziców na przebranie były fascynujące, twórcze i kreatywne. Dziękuję wszystkim.